siri ore elle

fredag 26. april 2013

70-talls kjoler....

...på taket til lufting!
Nå har de hengt og hengt i skapet!
På tide å bli brukt!
Den turkis-lilla er hjemmesydd, men aner ikke av hvem!
Den med lange ermer er en "Slager model".....
Liker fargene, fasongen og begge to passer akkurat helt perfekt!
Nå gjenstår bare å finne den rette anledningen....
 
 
Hva synes du?
Kunne du ha troppet opp i en av disse kjolene?

 
 
Helg igjen!!
Og på onsdag er det første mai!
Tiden går jammen fort!
GOD HELG!!

24 kommentarer:

  1. Elskar den turkis-lilla!! Hadde gladelig gått med den:))
    God helg!
    Helsing Alva.

    SvarSlett
  2. Knallkule! Blir garantert en bra fest om noen dukker opp i en sånn kjole.:)

    God helg til deg! :)

    SvarSlett
  3. Så kule, spes den turkise og lilla. Alt kler den smukke;)
    Skjønner at joggings ikke er det kuleste ja,Hehe.
    Tror faktisk jeg hadde en kort periode selv med joggings nedrullet i livet og rullet opp på beina.
    Hjelpes!

    Ha en super helg og bursdagfeiring!

    -malla-

    SvarSlett
  4. Så stilig! Jeg kunne godt tenke meg å ha disse i klesskapet, men jeg vet ikke om jeg hadde turt å bruke dem uten videre... Kanskje jeg hadde invitert til et lag der rammene var slik at det ble veldig naturlig å være retro?

    Ha ei finfin helg.

    Monja

    SvarSlett
  5. Så herlige farger og mønstre:) God helg.
    Mona

    SvarSlett
  6. Kult!

    Ønsker deg ei fargesprakende helg.

    Mari

    SvarSlett
  7. Herlege kjolar !!
    Dei er kjende for meg som var i min beste alder på den tida....;)
    Kunne gjerne brukt den med korte armar :)

    Ynskjer deg ei fin helg :)
    Anne-Mari

    SvarSlett
  8. Så flotte!! Liker fargene sååå godt!
    Skulle gjerne hatt noen slike skatter i skapet!
    Jeg hadde kanskje satt saksa i dem og sydd dem opp til kneet...
    lekre var de! Takk for titten!
    I morgen er det loppis!! :o) LYKKE!!

    SvarSlett
  9. Vilka häftiga kjolar.
    Du var duktig som tvättade dina fönster. Jag bara satt och tittade på mina ;). Och nu har vi haft regn :(. Så mitt fönstertvätt får bli till en annan dag ;).
    Önskar dej en fin helg.
    Kram Erica

    SvarSlett
  10. Hei Siri
    Jeg kunne godt troppet opp en den med blåtoner, fantastisk fin!
    Så morsomt å ha slike spesielle kjoler!
    Synes absolutt du burde bruke dem.
    Fin helg til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  11. Om eg hadde hatt dei rette 70-talsformene, hadde eg hatt meir enn ein slik kjole! Den turkise er nok favoritten min her ;)
    Ikkje vent på ein anledning ~ skap anledningane sjølv ;)
    Siri

    SvarSlett
  12. Hei, Siri! Kjempefine kjoler og til rett anledning kunne jeg også hatt på meg disse :-)
    Du er heldig som har slike kjoler!
    Ha en flott helg!
    Klem, Ina

    SvarSlett
  13. Veldig flotte, herlige farger:)
    Klem

    SvarSlett
  14. Wow... så flotte kjoler i lekre farger:)
    Ja visst kunne jeg tenkt meg å troppe opp i en av disse, uansett anledning:)

    En strålende lørdag til deg:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  15. Så stilige kjoler!! Kunne gjerne brukt de, men slike kjoler har en tendens til å være veldig smale i fasongen! Hehe!! Riktig god helg til deg og dine! KLEM.

    SvarSlett
  16. Fant deg som følger hos meg. Velkommen og takk for det. Utrolig gøy å oppdage bloggen din og ikke minst huset ditt.:) Jeg ble spontant forelska. De utrolig flotte dørene, trappa WOW!, og kjøkkenet med den herlige vasken.
    Har alltid vært facinert av funkishus selv.
    Ha en fin lørdagskveld.
    Ellen :)

    SvarSlett
  17. Kjempe kule kjoler, men jeg hadde nok ikke kledd de! Ikke helt min stil, men synes sånt er kjempe kult på andre som har stilen :)

    SvarSlett
  18. Wow, fargeshow! Desseverre er jeg ingen type som ikler meg slike friske farver, er nok alt for klassisk og jordfarvetype til det, men jeg synes det er kjempekult med slike friske farver til den som kler det :o) Ha en herlig kveld! Klem fra Nina

    SvarSlett
  19. Næææ, så gøy. En slagermodell. Den fabrikken lå på Lørenskog og da jeg gikk på søm i 1970, var jeg utplassert der og jeg hadde også sommerjobb hos Slagermodeller. Så synd at alle disse fabrikkene er nedlagt. Husker at min jobb var å feste vliseline på belegg med en slags pressemaskin.

    SvarSlett
  20. For fantastiske kjoler, Siri! De liker jeg veldig godt. De fargene ville passe for meg, men ikke rumpa mi, synes jeg...Ja, sånt er det:)
    Finfin søndag til deg. Klemmer fra PillePalle

    SvarSlett
  21. For et kupp!!
    Og for en fin blogg! Den skal herved følges :)

    SvarSlett
  22. Sprekt.:)) Det måtte blitt den blå...Men jeg er jo verdens kjedeligste, kjører stort sett safe...beige, hvitt, grått...osv...Gøy med de som tør..)

    Fortsatt fin søndag.:))

    SvarSlett
  23. Flotte kjolar! Håper du får brukt dei :-)

    SvarSlett
  24. Jeg digger den "turkise"!
    Hadde jeg hatt en slik jeg kunne få på meg, - de må ha vært mye tynnere enn meg på den tida-, så hadde jeg gladelig brukt den!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer!!
1000 takk!!