siri ore elle

mandag 9. april 2012

Nyvaskede vinballonger og trist krok..

Ute i garasjen har det lenge stått 3 vinballonger og bokstavlig talt samlet støv....
De forrige eierne tok ikke med seg disse, og det var jo fint for Fru Samuelsen.
Før jul ble den minste vinballongen vasket og brukt til lerkegreiner.
I går ble den mellomste vinballongen og den største vinballongen hentet fram og vasket.....
Ikke så lett jobb det, nei!
Du og du så tunge disse vinballongene blir når de er fulle av vann......
Fru Samuelsen holdt lenge på i dusjen, flaskebørsten kom ikke til nytte og det var endel strev og stress!!
I den største vinballongen lå det faktisk ei død mus sammen med litt halm og høy!!
Så ekkelt!!
Fru Samuelsen så ikke dette før hun skulle helle ut første vaskevann, og der på dusjgulvet lå en liten klorinvasket mus.....som veldig raskt havnet i doen og ble skylt ned og ut og langt bort......

Hva kan man bruke disse vinballongene til??
Lerkegreinene i den minste blir nok skiftet ut med greiner fra hagen, litt mer vårlig det!




Det finnes en trist krok i Samuelsenhuset, oppe i hallen i 2.etasje.
Veggene i hallen nede og oppe er ganske mørke trepaneler, den loslitte stolen ble reddet i forrige uke, den skulle på søpla.
Stolen er vannvittig god å sitte i med sving og vipp og det hele, men trekket ødelegger ganske mye. Lanpen har beigetriste skjermer!!
Denne triste kroken står ikke i stil til resten av huset som er ganske lyst og med farerike innslag!!
Her må rett og slett noe gjøres!!
Det spørs om ikke stol og lampe rett og slett må trekkes om!!
Eller i alle fall noen fargerike puter!!

Håper du har hatt en fin mandag!

Kos deg i morgen!!

9 kommentarer:

  1. Trist eller ikke trist, lampa var dritlekker.
    Klem, Drude

    SvarSlett
  2. hei på deg!!
    kjempefine vinballonger!! heldig deg! så sånne på fretex for cc 500 pr stk....

    Klem MA

    SvarSlett
  3. Usj, så ekkelt med den musa i vinballongen. Gleder meg til å se hvordan det blir i den triste kroken når den ikke er trist lengre.

    Fin siste påskedag til deg!
    - AC

    SvarSlett
  4. Flotte vinballonger! Har lenge ønsket meg et par slike, de største koster nærmere 1000 kr, nye vel og merke. Kanskje jeg kommer over noen brukte en gang i fremtiden :) Kos deg videre! Klem Henriette

    SvarSlett
  5. Så fint det var med vinballongene.
    Fint tips - kanskje eg finn fram nokre av dei som vi har stående i vår garasje.. ;)

    Klem :)

    SvarSlett
  6. Herligt med døde mus....not!!!
    Men fine ble de!!

    Venter spent på den nye kroken... ;-)

    Fin søndag/mandag til deg :-)

    SvarSlett
  7. Så flotte vinballonger - kan jo brukes som lampefot også de:)

    Lampa var skikkelig kul - har ei venninne som har en maken men med "glade" farger på skjermene, veldig kult:))

    - KLEM -

    SvarSlett
  8. Her var det mange muligheter vil jeg si.
    Kjempeheldig du som har vinballonger (tross stor jobb med å få de rene). Og stol pluss lampe var jo bare helt lekkert..
    Skal bli morsomt å se hva du får ut av det:)

    SvarSlett
  9. jøss- har du 3 vinballonger :)
    Jeg er den heldige eier av 1 :))
    Den har jeg et heklerprosjekt på gang med... jeg kjøpte det tykke Zpagetti garnet og satte igang å hekler rund ballongen...men akk...halveis på ballongen tok garnet slutt og butikkene er tomme :((( så nå står den bare der og venter på hva jeg skal gjøre med den :)

    Gleder meg til å se hva du gjør med de andre 2..

    Klem Anita

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer!!
1000 takk!!